Tuntikuvaukset

Tuntikuvaukset ovat tapahtumapäivien mukaisessa järjestyksessä.. Otsikon väristä näet vaikeustason seuraavasti:

Vihreä – Helppo
Sininen – Keskitaso
Punainen – Haastava
Musta – Lasten tunti / muu


Lisätiedot

Katso tuntien ajankohdat viikko-ohjelmasta.
Katso tärkeät tiedot turvallisuudesta ennen kuin tulet tunnille!
Mitä osallistuminen maksaa? Katso hinnoittelumme täältä.


Kehonhuoltojumppa

Kehonhuoltojumpan tavoitteena on lisätä osallistujien liikkuvuutta, ryhtiä ja toiminnallisuutta. Jumppakeppejä ja kehonpainoa hyödyntäen tehdään erilaisia kevyitä huoltavia liikkeitä. Tunnilla aktivoidaan koko kroppaa ja lihasketjuja. Kyseessä on kokonaisvaltainen kehonhuoltotunti, joka sopii kaikille. Harjoitus on itsessään oivallinen pitämään yllä kehon toiminnallsuutta, mutta sopii kovemmin treenavalle osaksi oheisharjoittelua.

Kehonhuoltojumppa sopii sinulle, jos:  -haluat kehittää kehonhallintaasi, kaipaat apua ryhdin ylläpitämiseen, sinulla on ongelmia niska-hartiaseudun kanssa tai haluat kehittää liikkuvuuttasi


Kehonpainotreeni

Kehonpainotreenin tavoitteena on parantaa osallistujien lihas- ja aerobista kuntoa. Omaa kehonpainoa hyödyntäen tehdään lihaskuntoliikkeitä erilaisin jaksotuksin, pidetään sykkeet korkealla ja haetaan hiki pintaan. Jokainen voi kuitenkin säädellä intensiteettiä itselleeen sopivaksi. Tunti koostuu alkulämmittelystä, lihaskunto-osuudesta ja loppuverryttelystä. Tunnilla aktivoidaan kaikki isommat lihasryhmät.

Kehonpainotreeni sopii sinulle, jos haluat kehittää lihaskuntoasi tai aerobista kuntoasi, kaipaat uutta puhtia voimaharjoitteluusi ja nautit reippaasta liikunnasta yhdessä, toinen toista tsempaten


Lavis-lavatanssijumppa® – rytmiä, iloa, hyvää oloa

Lavis-lavatanssijumppa® on helppo, hauska ja hikinen liikuntamuoto, jossa liikutaan lavatanssien mm. humppa, fusku, cha-cha-askeleita käyttäen ja jumppaliikeitä yhdistäen tehokkaalla intervallityyppisellä tavalla ilman paria lavatanssimusiikin tahdittamana.  Tuntimme ovat n.60 minuutin mittaisia . Voit tulla mukaan vaikka kesken tunnin, sillä tanssilaji/koreografia vaihtuu aina kahden kappaleen jälkeen kuten lavatansseissa. Tunti sopii mainiosti myös miehille kuten kaikki muutkin tuntimme. Lue Laviksesta lisää sivuilta: http://www.lavis.fi

Lavis-lavatanssijumppa sopii sinulle, jos

  • haluat parantaa kehonhallintaasi
  • nautit musiikin ja liikkeen yhdistämisestä
  • liikunnan ilo ja reipas, energinen meininki on sinun juttusi
  • haluat  palata aikaisempiin lavatanssikokemuksiisi
  • pidät lavatanssimusiikista

Vire-Lavis

Tunti on tanssillista, enimmäkseen kevyttä, mutta silti sykettä nostavaa, aerobista, intervallityyppistä liikuntaa. Askeleet on lavatanssiaskeleita, mutta tunti sisältää myös joko pystyasennossa tai penkillä istuen tehtäviä lihaskuntoliikkeitä.  Sarjojen ohjaaminen tapahtuu rauhalliseen tempoon.

Sopii tässä yhteydessä esim.  lämmittelyksi vahdikkaampaan Lavis-Lavatanssijumppaan tai itsenäiseksi, normaalia lyhyemmäksi (30 min) liikuntaharjoitukseksi.


Kesäjooga

Kesäjooga on vuodenaikajoogaa (Seasonal Yoga), jossa yhdistyy hathajooga ja kiinalainen chi kung nerokkaalla, hyvinvointia monipuolisesti edistävällä tavalla. Kesän harjoitukset ovat virtaavia, mutta aamun hetkinä rauhallisesti eteneviä, joten tunti sopii kaikille joogasta kiinnostuneille. Tunti edistää liikkuvuutta, kehonhallintaa ja -tuntemusta ja verenkiertoelimistön suorituskykyä. Tunti sopii niin naisille kuin miehillekin.

Jooga kuuluu kaikille, ei tarvitse olla notkea voidakseen tulla mukaan!


Mixtreeni – voimaa ja kestävyytta arjen haasteisiin

Mixtreeni on melko raskas tunti, joka kehittää kuntoa ja vahvistaa kehoa monipuolisesti. Tunnilla käytetään vaihtelevasti erilaisia välineitä harjoitusvaikutuksen parantamiseksi. Tunti ei ole koreografinen, joten kokemattomakin jumpaaja pääsee helposti mukaan.

Tunti sopii sinulle, jos

  • haluat, että syke nousee tunnilla kunnolla
  • et halua miettiä askelluksien sujumista
  • jumppakokemuksistasi on kulunut jonkin aikaa

Core (vatsa-pakara) – haastava tunti naisille ja miehille

Core-tunti on haastava, keskivartalon lihaksiston harjoitteluun keskittyvä tunti, joka tuo voimaa, nopeutta, kestävyyttä, tasapainoa ja liikkuvuutta. Tunnilla treenataan vatsa, selkä, reidet ja peppu ja osin myös kädet. Tunnin alussa on lihaksia ja niveliä herättävä lämmittely. Harjoittelu tapahtuu sekä pystyasennossa että lattialla sekä kehon omaa painoa että lisäpainoja (levypainot, kuminauhat, padsit, fitness-bagit yms.) käyttäen. Lopussa palauttava venyttely. Musiikilla tuetaan liikkeitä ja luodaan iloa ja energisyyttä. Varusteeksi tarvitset sisäkengät, jumppa-alusta, pyyhkeen ja vesipullon.

Core sopii sinulle, mikäli

  • haluat parantaa kestävyyden ohella myös lihaskuntoa, erityisesti keskivartaloan hallitaa ja voimaa
  • haluat  haastaa itseäsi inspiroivalla tavalla
  • kaipaat reipasta liikuntaa seuraavaa hyvänolontunnetta

Voimistelukoulu

Voimistelukoulu on 6-9 -vuotiaille tytöille ja pojille suunnattu jumpparyhmä.

Voimistelukoulu sopii sinulle, jos

  • haluat liikkua monipuolisesti
  • tykkäät leikkiä ja ehkä tanssiakin
  • haluat saada uusia ystäviä ja hauskaa tekemistä

Liikuntamaa – liikettä, riemua ja yhdessä oloa

Liikuntamaan tarkoitus on luoda perheille mahdollisuus yhteiseen liikumiseen lasten ehdoin. Liikuntamaa koostuu erilaisista temppuradoista ja pisteistä, joissa omalla tunteella ja taitotasolla voi liikkua omalla tavallaan.

Lapsi voi osallistua liikkumiseen vanhempien, mummin tai vaikka kummin kanssa. Liikkuntaa ei erityisesti ohjata, vaan liikkumiselle annetaan tilaa oman aikuisen ohjauksessa.


 

One Comment Lisää omasi

  1. arjapylkko sanoo:

    Hei!
    Huomasin juuri, etten ollutkaan vielä poistanut Pumppia sivuilta. Tämän nimenmuutoksen takia on vähän ylimääräistä hässäkkää. Valkoinen lintu Riikka Virkajärvi-Johnsonin tanssillisen voimistelun koreografia, jonka Saksan voimisteluliitto tilasi vuoden 2015 Helsingissä järjestetyn Gymnaestrada-näytöksen perusteella Deutsches Turnfest-tapahtumaan Berliiniin.Tämä on ensi kesäkuun alussa. Ohjelma esitetään kenttäohjelmien Gaala-näytöksessä Berliinin Olympiastadionilla.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s