Tuntikuvaukset

Tuntikuvaukset ovat tapahtumapäivien mukaisessa järjestyksessä.. Otsikon väristä näet vaikeustason seuraavasti:

Vihreä – Helppo
Sininen – Keskitaso
Punainen – Haastava
Musta – Lasten tunti / muu


Lisätiedot

Katso tuntien ajankohdat viikko-ohjelmasta.
Katso tärkeät tiedot turvallisuudesta ennen kuin tulet tunnille!
Mitä osallistuminen maksaa? Katso hinnoittelumme täältä

 

Tehoreeni

Tehotreenin tavoitteena on parantaa osallistujien lihas- ja aerobista kuntoa. Omaa kehonpainoa tai lisäpainoaja hyödyntäen tehdään lihaskuntoliikkeitä erilaisin jaksotuksin, pidetään sykkeet korkealla ja haetaan hiki pintaan. Jokainen voi kuitenkin säädellä intensiteettiä itselleeen sopivaksi. Tunti koostuu alkulämmittelystä, lihaskunto-osuudesta ja loppuverryttelystä. Tunnilla aktivoidaan kaikki isommat lihasryhmät.

Tehotreeni sopii sinulle, jos haluat kehittää lihaskuntoasi tai aerobista kuntoasi, kaipaat uutta puhtia voimaharjoitteluusi ja nautit reippaasta liikunnasta yhdessä, toinen toista tsempaten


Lavis-lavatanssijumppa® – rytmiä, iloa, hyvää oloa

Lavis-lavatanssijumppa® on helppo, hauska ja hikinen liikuntamuoto, jossa liikutaan lavatanssien mm. humppa, fusku, cha-cha-askeleita käyttäen ja jumppaliikeitä yhdistäen tehokkaalla intervallityyppisellä tavalla ilman paria lavatanssimusiikin tahdittamana.  Tuntimme ovat n.60 minuutin mittaisia . Voit tulla mukaan vaikka kesken tunnin, sillä tanssilaji/koreografia vaihtuu aina kahden kappaleen jälkeen kuten lavatansseissa. Tunti sopii mainiosti myös miehille kuten kaikki muutkin tuntimme. Lue Laviksesta lisää sivuilta: http://www.lavis.fi

Lavis-lavatanssijumppa sopii sinulle, jos

  • haluat parantaa kehonhallintaasi
  • nautit musiikin ja liikkeen yhdistämisestä
  • liikunnan ilo ja reipas, energinen meininki on sinun juttusi
  • haluat  palata aikaisempiin lavatanssikokemuksiisi
  • pidät lavatanssimusiikista

 


Venytysjumppa-Kehonhuolto

Tunti on rauhalliseen tempoon etenevä liikkuvuutta, lihaskuntoa, tasapainoa ja liikehallintaa ja hiukan myös aerobista kuntoa paratavaa liikkumista, jossa välineenä voi olla esim. jumppakeppejä ja pilatespalloja. Pääasiassa vastuksena on oma keho. Liikemateriaali tulee perinteisestä suomalaisesta voimistelusta, kiinalaisesta voimistelusta, pilateksesta ja hiukan joogastakin. Tämä liikemateriaaliltaan moniulotteinen tunti on ”matalan kynnyksen” harjoittelua, joka sopii kenelle tahansa, naisille ja miehille ja ikäihmisille, jotka pystyvät siirtymään myös lattiatason harjoitteluun. Samalla tämä on oiva kehonhuoltotunti kenelle tahansa.

Tunti sopii sinulle, jos

  • aikaisemmasta harjoittelusta on kulunut kauan
  • haluat oppia kuuntelemaan kehosi viestejä ja kokea kokonaisvaltaista hyvää oloa tunnin jälkeen
  • toipua muualla tekemästäsi rankasta harjoittelusta
  • sinulla on niska-hartiaseudun ongelmia tai muita yksipuolisesta kuormituksesta johtuva tukielinten vaivoja

.


Kuntosalicircuit

Circuit on kuntosalilla tehtävä kiertoharjoittelu, joka tapahtuu pääasiassa kuntosalin laitteilla.  Kiertoharjoittelun tehoa voit itse säädellä omalle kunnollesi sopivaksi.  Tunnilla käytetään myös käsipainoja, kahvakuulia, kuminauhoja jne. Tunnin alussa on lyhyt lämmittelu ja lopussa venyttely.

Tunti sopii sinulle jos

  • kuntosaliharjoittelu kiinnostaa, mutta et pidä yksin tehtävästä harjoittelemisesta

 


Kahvakuula

Kahvakuulatreeni on tehokas, koko kehoa vahvistava harjoitus, joka sopii niin naisille kuin miehille. Treeni tehdään pääasiassa pystyasennossa yhdellä kuulalla. Kahvakuulaliikkeitä ovat esim. etuheilautus, rinnalleveto, ylöstyöntö, kyykyt, vatsalihasliikkeet jne. Kuulan aloituspaino on naisille 8-20 kg ja miehille 8-20 kg. Voit tuoda tunnille oman kuulan, jos sinulla sellainen on.

  • sopiva tunti esim. sinulle, jolla kahvakuula lojuu kotona käyttämättömänä siksi ettet oikein tiedä, miten harjoitella turvallisesti
  • haluat uusia ”eväitä” kotiharjoitteluun

 

 

 

Voimistelukoulu

Voimistelukoulu on iloista jumppaa lapsille. Tunneilla harjoitellaan monipuolisesti lasten ikätaso huomioiden peusliikuntataitoja, voimistelun perustaitoja, akrobatiaa ja kehitetään fyysisiä ominaisuuksia. Tavoitteena on tarjota lapsille liikunnallisia elämyksiä. Harjoitteet toteutetaan leikinomaisesti erilaisia välineitä, telineitä ja musiikkia hyödyntäen. Voimistelukoulu on tarkoitettu kaikille 6-9-vuotiaille tytöille ja pojille. Tässä ryhmässä lapsella on mahdollisuus edetä omien toiveiden, osaamisen ja tavoitteiden mukaan iloisessa ja kannustavassa ilmapiirissä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Voimistelukoulu

Voimistelukoulu on 6-9 -vuotiaille tytöille ja pojille suunnattu jumpparyhmä.

Voimistelukoulu sopii sinulle, jos

  • haluat liikkua monipuolisesti
  • tykkäät leikkiä ja ehkä tanssiakin
  • haluat saada uusia ystäviä ja hauskaa tekemistä

Liikuntamaa – liikettä, riemua ja yhdessä oloa

Liikuntamaan tarkoitus on luoda perheille mahdollisuus yhteiseen liikumiseen lasten ehdoin. Liikuntamaa koostuu erilaisista temppuradoista ja pisteistä, joissa omalla tunteella ja taitotasolla voi liikkua omalla tavallaan.

Lapsi voi osallistua liikkumiseen vanhempien, mummin tai vaikka kummin kanssa. Liikkuntaa ei erityisesti ohjata, vaan liikkumiselle annetaan tilaa oman aikuisen ohjauksessa.


 

One Comment Lisää omasi

  1. arjapylkko sanoo:

    Hei!
    Huomasin juuri, etten ollutkaan vielä poistanut Pumppia sivuilta. Tämän nimenmuutoksen takia on vähän ylimääräistä hässäkkää. Valkoinen lintu Riikka Virkajärvi-Johnsonin tanssillisen voimistelun koreografia, jonka Saksan voimisteluliitto tilasi vuoden 2015 Helsingissä järjestetyn Gymnaestrada-näytöksen perusteella Deutsches Turnfest-tapahtumaan Berliiniin.Tämä on ensi kesäkuun alussa. Ohjelma esitetään kenttäohjelmien Gaala-näytöksessä Berliinin Olympiastadionilla.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s